
Planując pobyt w hotelu, należy przypomnieć sobie zasady savoir-vivre, aby nie doprowadzić do krępujących sytuacji.
Jak powinniśmy przygotować się do wyjazdu?
Należy zrobić wszystko, aby nie dopuścić do nieporozumień lub kłopotów związanych z wypoczynkiem w wybranym miejscu. Przed dokonaniem rezerwacji należy zapoznać się z zakresem usług wchodzących w cenę pobytu oraz tych dodatkowo płatnych. Ważne jest także sprawdzenie godzin otwarcia restauracji, klubu fitness czy strefy wellness oraz regulaminu pobytu w tych miejscach. Jeśli planujemy pobyt w hotelu z dziećmi, warto zwrócić uwagę na to, czy znajduje się tam sala zabaw. Jeśli nie wszystko jest zrozumiałe, należy zadzwonić do hotelu i wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Osoby, które chcą zrelaksować się w wyjątkowym miejscu, mogą dokonać rezerwacji w ośrodku wczasowo- konferencyjnym BEL-AMI w Zakopanem.
Co wypada, a co nie wypada w hotelu?
W każdym hotelu niezależnie od ilości posiadanych gwiazdek obowiązują przede wszystkim zasady dobrego wychowania. Ponadto w hotelu o wyższym standardzie nie wypada wejść do restauracji w nieodpowiednim stroju. Ubiór powinien być stosowny do pory posiłku. Nie wypada po hotelu chodzić w stroju kąpielowym. Na przejście do strefy SPA czy na basen powinno zakładać się szlafrok. W luksusowym hotelu należy zachować spokój również przy rozliczeniu. Powinniśmy się liczyć z dodatkowymi opłatami doliczanymi do rachunku, na przykład za Room Service. Nie wypada głośno komentować ich wysokości. Za wniesienie do pokoju walizki, a także oferowaną pomoc powinno dać się stosowny napiwek. Natomiast w hotelach niższej kategorii zazwyczaj nie ma takich udogodnień, napiwki także nie są wymagane. Należy dbać o sprzęt znajdujący się w pokoju. Nie można wynosić z pokoju żadnych rzeczy bez wiedzy i zgody właściciela obiektu, co nie jest grzeczne i stanowi kradzież. Wszędzie obowiązuje zasada zachowania względnego spokoju oraz przestrzegania ciszy nocnej.