
Firmowa impreza integracyjna to event stacjonarny lub wyjazdowy, organizowany nieodpłatnie dla pracowników przez właściciela przedsiębiorstwa. Celem imprezy firmowej jest integracja pracowników, nagrodzenie ich wysiłku zawodowego i motywacja do dalszej pracy. Organizowanie imprez firmowych o funkcji biznesowo-rekreacyjnej cieszy się bardzo dużą popularnością. Nic w tym dziwnego, ponieważ niesie za sobą wiele korzyści w postaci zwiększenia efektywności pracowników.
Impreza firmowa elementem strategii team building
Strategia team building obejmuje różne rodzaje aktywności, które budują i integrują zespół pracowników. Pozwala ona z jednej strony rozwiązać problemy komunikacyjne, a z drugiej pogłębić relacje interpersonalne. Składają się na nią ćwiczenia integracyjne w terenie oraz panele dyskusyjne. Nie od dziś wiadomo, że rozwijanie współpracy w zespole to klucz do sukcesu. Team building pozwala zrozumieć pracownikom swoją rolę w zespole i uczy najbardziej skutecznych metod pokonywania problemów. Doskonałym narzędziem do realizacji strategii team building są firmowe imprezy integracyjne.
Ważne jest, aby imprezy firmowe odbywały się w innym miejscu niż lokalizacja zakładu pracy. Zmiana otoczenia pozytywnie wpływa na sferę psychiczną i pozwala zdefiniować słabe i mocne strony pracowników. Turystyka motywacja to jeden z elementów budowania przywiązania pracownika do firmy, tworzenia pozytywnego wizerunku pracodawcy i zwiększania poczucia identyfikacji pracownika z firmą. To także świetny sposób na zredukowane stresu i zmęczenia, a także efektywna metoda adaptacji nowych pracowników.
Jak zorganizować imprezę firmową w górach?
Zakopane to absolutny hit dla destynacji wyjazdów firmowych. Impreza firmowa w górach daje szerokie możliwości kreatywnego spędzenia czasu i umożliwia optymalne dobranie aktywności do oczekiwań i możliwości pracowników. Góry zapewniają nie tylko mnóstwo atrakcji, ale także pozwalają obcować z przyrodą.
Kuligi lub psie zaprzęgi, wieczorki z muzyką góralską na żywo, klimatyczne ogniska, całodzienne wycieczki piesze czy zimowe ski toury to tylko przykładowe aktywności. Pierwszym krokiem jest wybór atrakcyjnej lokalizacji, a następnie rezerwacja obiektu noclegowego o odpowiednio wysokim standardzie. Imprezę firmową w górach warto zorganizować w obiekcie hotelowym, dysponującym przestronną salą konferencyjną oraz posiadającym dostęp do dodatkowych atrakcji, jak centrum SPA. Pokoje noclegowe powinny być wyposażone w wygodne sanitariaty i bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi. Hotel powinien być zlokalizowany w bliskiej odległości najważniejszych atrakcji turystycznych. Konieczna jest także organizacja transportu zbiorowego na miejsce docelowe i przygotowanie szczegółowego harmonogramu pobytu. Nie pomińmy przy tym wyżywienia w pełnym zakresie!
Zwróćmy uwagę na stopień rozwinięcia sektora gastronomiczno-rozrywkowego oraz dostęp do ścieżek przyrodniczych i infrastruktury rowerowej. Pamiętajmy przy tym, żeby unikać nadmiaru rozrywek. Pracownicy muszą mieć czas dla siebie i możliwość samodzielnego nawiązywania relacji i podejmowania indywidualnych aktywności. Przygotowując program imprezy należy wziąć pod uwagę profil uczestników, a więc ich wiek, predyspozycje intelektualno-fizyczne, upodobania oraz kulturę organizacyjną firmy.